Mit tanulhatunk a jégipartól?
Alkalmazkodás vagy lemaradás. Ez az első számú szabály, amit nem szabad elfelejtenie a gyártási folyamatok résztvevőinek, hiszen vagy erőt vesznek magukon, hogy megtalálják a változó világhoz illő megoldásokat, vagy kiesnek a versenyből.
Egy jó termék ötlete még kevés. Lehet az bármilyen fantasztikus, ha nem járjuk végig a gyártás rögös útját. Az ötletet ugyanis meg kell valósítani, kivitelezni, megszerezni a későbbi darabokhoz az alkatrészeket, jön a készletépítés majd a marketing, az értékesítés, az ellátási láncok kiépítése. indez borzasztóan leegyszerűsített mása a valóságnak, de olyan kihagyhatatlan lépéseket mutat, amik jelenleg is komoly fejfájást okoznak világszerte az iparágaknak.
A jégipar példája
Elsődleges piacnak az Egyesült Államok számít, de világszerte népszerű, és keresett termék a zacskós jég. Ezt a terméket is elérték a problémák, így az ellátási lánc akadozása, aminek következtében egyre nehezebb volt a boltokban biztosítani a rendelt mennyiséget. Nem beszélve a készletkezelés problémájáról, amit a munkaerőhiány okozott, de a további gondok, mint az értékesítés és nyersanyagproblémák még szóba sem kerültek.
Erre jött megoldásként, hogy újragondolják a rendszert. Egy csavarral sikerült előnyre szert tenni így a versenytársakkal szemben, pedig nem egy technikai bravúrról, hanem pusztán leleményességről van szó. Ez pedig nem más, mint a jégautomaták telepítése. Olyan helyeket választottak, ahol eredetileg árulták a zsákos jeget, így kisboltokban, kempingekben, kikötőkben, autómosókban állnak a gépek, amik lehetővé teszik az ellátás biztosítását. Mivel ezeken a helyeken alapvetően van személyzet, biztosítani tudják a folyamatos utántöltést, a karbantartás pedig megoldható a rendelkezésre álló munkaerővel. A gépek használata egyszerű, praktikus és logikus, kreatívan alkalmazkodó, aminek ötlete igazi követendő példa.
Fotó: Illusztráció/Pexels