Szállítmányozás, a gazdaság lakmuszpapírja
Konjunktúra idején megnő a kereslet az áruforgalom lebonyolításáért felelős szolgáltatók megoldásai iránt, míg a lassulás ellentétes hatással jár. A piaci szereplők igyekeznek rugalmasan alkalmazkodni a mindenkori folyamatokhoz, de mi a megoldás, amikor már idestova három éve hullámvasúton van a globális gazdaság?
Visszafogott kilátások
A kiskereskedelmi szektorban, valamint a beruházások terén prognosztizált idei csökkenés várhatóan mérsékli a szállítmányozási szolgáltatások iránti igényt, amit részben azért ellensúlyozhat az ipari termelés, ezáltal az export növekedése. Ez azt is sejteti, hogy a belföldi és a nemzetközi áruforgalomban akár ellentétes előjelű változások is bekövetkezhetnek.
Még egy fokkal hatékonyabban
A világgazdaság „szerényebb” éveiben a vállalatok reflexszerű lépése a hatékonyság növelése. Gondolhatnánk, hogy az ebben rejlő lehetőségek végesek, a szállítmányozásban mindenesetre van még mozgástér. A Raben Group például már jóval a mostani ingadozó körülmények beállta előtt nekilátott nemzetközi hálózata fejlesztésének. A kontinens meghatározó logisztikai szolgáltatójának üzleti modellje Európa jelentős gazdasági régiói közötti kapcsolatok kialakításán alapul: olyan új, közvetlen összeköttetéseket teremtenek, amelyekkel elkerülhető a legnagyobb, központi depók érintése. Mindez kevesebb rakodási műveletet eredményez a szállítmányozás folyamatában, lerövidítve a megtett távolságot és a kézbesítés idejét egyaránt.
A szállítmányozás is lehet fenntartható
Az útvonalak és a szállítási kapacitások optimalizálása önmagában is alacsonyabb károsanyag-kibocsátást eredményeznek. Mindemellett a Raben a járműflottája folyamatos megújításán is dolgozik, ennek jegyében nemcsak a legkorszerűbb dízelüzemű tehergépkocsikat működteti, hanem alternatív – LNG-, illetve elektromos – hajtásúakat is tesztel.